קְרִיקְטוֹר הַנָּחָשׁ וַחֲבֵרִים

חָמֵשׁ אַגָּדוֹת עַל חַיּוֹת מאת טוֹמִי אוּנְגֶרֶר

 

קְרִיקְטוֹר הַנָּחָשׁ וַחֲבֵרִים, מאת הסופר והמאייר עטור הפרסים, טוֹמִי אוּנְגֶרֶר, הוא אוסף משלים מודרניים על חמישה גיבורים בלתי צפויים שמאתגרים מוסכמות; גיבורים שחוקרים את גבולות האפשרי, זוכים בתהילה, מתרסקים – ומיד קמים.

קְרִיקְטוֹר – הַנָּחָשׁ הַטּוֹב כבש את לבבות הקוראים כבר בצאתו לאור בשנות השישים, ומאז הפך לספר פולחן.
עם קורטוב גדוש של הומור ובלווית איורים שובי לב מארח קריקטור דמויות כריזמטיות עם חולשות אנושיות ועלילות מפתיעות – בזכות כל אלה הוכתרקְרִיקְטוֹר הַנָּחָשׁ וַחֲבֵרִים ללקט המשָלִים האהוב בכל הזמנים.

 

חמש החיות המופלאות מספרות לנו ממצולות היָם ומן היבשה על אומץ, שייכות, קבלה עצמית ועצמאות, ומעל לכול – על כוחה של חברות אמת:
קְרִיקְטוֹר – הַנָּחָשׁ הַטּוֹב, חיית המחמד של גברת צרפתייה מכובדת, הופך בן לילה לגיבור ובעיקר לספר פולחן בקרב קוראים משנות השישים ועד היום. סיפור על חברות אמיתית ושוברת מוסכמות.

 

 

אָדֶלֵייד הַקֶּנְגּוּרוּאִית הַמְּעוֹפֶפֶת ניחנה לא רק ביכולת ניתור מרשימה ככל הקנגורואים, אלא גם, כפי ששמה מרמז, ביכולת לעוף. אדלייד חולמת לעוף למרחקים כמו המטוסים שעוברים מעל ראשה, ובהזדמנות הראשונה היא יוצאת לתור את העולם הגדול.
לאֶמִיל הַתְּמָנוּן הַיְּדִידוּתִי יש פי שניים אומץ ופי ארבעה רגליים מכם, ויש סיכוי שיביס אתכם אם תגיעו, כמו רב החובל סָמוֹבָר, לשחק איתו שחמט תת-ימי.
החיים הם לא שחור-לבן, אבל רוּפוּס הָעֲטַלֵּף הַצִּבְעוֹנִי, כמו כל העטלפים, רואה רק בשחור-לבן, עד שיום אחד מתגלה בפניו עולם הצבעים. ודווקא ניסיון כושל בתחום הצבעוני מלמד אותו שיעור חשוב.
אוֹרְלַנְדוֹ הַנֶּשֶׁר הָאַמִּיץ חוצה את הגלובוס כדי להציל עובר אורח אקראי, ונעשה לנשר היחיד שכל מקסיקו אוהבת.

 

על יצירתו של אונגרר, לרגל פטירתו:

״מעז כמו ילד״, טל מרמלשטיין, ישראל היום, 14.2.19

״חופשי, מלא הומור, וגם אפל ומרושע לפעמים״, הפנקס, 13.2.19