הצבע השמיני | מאת שלומית כהן אסיף

הצבע-השמיני-מצגת1

שלומית כהן אסיף, מבכירות המשוררות הכותבות לילדים בעברית, פותחת בספר 'הצבע השמיני' מניפה רחבה, רבגונית, מרתקת ועתירת דמיון. גם מבוגרים יתאהבו בשירי הילדים הפותחים צוהר לעולם של מציאות ופלא גם יחד, להתמודדות עם בעיות וקשיים, אבל גם למציאת פתרונות יצירתיים ולגילוי הטוב והיפה שבעולמנו.

האיורים מאירי העיניים של ענבל לייטנר, לצד הרקמה העדינה מסמנים את התפר בין היש לבין האין, בין הגלוי לבין הנסתר ובין מה שאסור למה שמותר, ומבקשים להציע את מה שכמעט נוגע בחוטם, אבל טרם התגלה.

     *

מן העיגול הקטן/ מאת שלומית כהן אסיף

זה קורה לפעמים 
לא תמיד, 
אצבע לאגודל אני מצמיד. 

עושה לי עיגול 
ומקרב אותו לעין, 
מביט על האדמה 
ועל השמיים. 

מן העיגול הקטן 
שנוגע לי בחוטם, 
אני רואה דברים 
שלא ראיתי קודם.

      *

פעילות לילדים:

– הדפיסו את הדף וקפלו לפי הסימונים, התוצאה: סירת נייר עם שיר – "ילד של לאט"

– תרגיל: הילד של שלומית הוא ילד של לאט. איזה ילד אתה ? כתוב שיר משלך בנושא, שיעטר גם הוא סירה מנייר.

חוברת-סטימצקי-8

ילד שט בסירה (מעוטרת בשיר "ילד של לאט") + מגדלור : לגזור, לקפל, להדביק

חוברת-סטימצקי-סופי2

גיזרו קפלו והדביקו

– פעילות בעקבות השיר "נמש במתנה" / מאת שלומית כהן אסיף:

"…אתמול נתנה לי נוני

מתנה לסנטר,

נמש אחד קטן,

אחד ולא יותר.

אני שומר אותו בקופסה,

שציירתי עליה שמש.

ואף אחד לא יודע

על הקופסה ועל הנמש."

נמש1-בלי-כיתוב

צור קופסא סודית משלך,  (לחלק קרטון עם קיפולים) וצייר על הקופסא / צבע אותה .

מה תשמור בה?

צייר על דף איזה דבר שיקר לליבך היית שומר בקופסא.

- פעילות בעקבות השיר "עד שהפוני יגדל"

"…בוכה לה נוני

עצובה על הספסל,

היא תסתיר את המצח

 עד שהפוני יגדל."

- דמיינו מפגש של נוני עם חברתה, בה היא מספרת מדוע היא מוטרדת.

כתוב ותאר: מה תספר נוני לחברתה? מה הסיבה לכך שאינה מרוצה מהמצב החדש ? מה תייעץ חברתה של נוני?

האם גם לכם קרה מקרה דומה, או מקרה שמזכיר את זה של נוני? כתבו וספרו.

ישראל היום על "הצבע השמיני"

לינק לרכישה אונליין: הצבע השמיני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>